Szanowni Państwo, drodzy Uczestnicy!

W dziwnych dla nas wszystkich czasach, w których kultura przeszła do „internetowego podziemia”, przyszło mi poprowadzić artystycznie nowy, ogólnopolski projekt musicalowy, w którym najważniejszym celem jest bezpośredni kontakt z uczestnikiem, wspólną dla nas wszystkich pasją i wyjątkowym materiałem wokalnym z repertuaru teatru muzycznego. To projekt, w którym pojęcia „uczeń” i „mistrz” zatracają swoją nieformalną granicę na rzecz wspólnych rozmów, warsztatów, prób muzycznych czy wspólnego wejścia na dużą scenę. Odrzucając tym samym bariery „online”, inaugurujemy pierwszy festiwalowy projekt artystycznego Bemowa, będący nowym rozdziałem musicalowego ruchu amatorskiego w Warszawie i w całej Polsce. Pracując od kilkunastu lat z młodymi adeptami teatru muzycznego, obserwuję coraz większe zainteresowanie właśnie tym wymagającym gatunkiem scenicznym. Błysk w oczach młodych ludzi oraz ich zaangażowanie w opracowywane przeze mnie projekty utwierdzają w przekonaniu, że Art Bem Musical Festival stanie się atrakcyjną propozycją dla ich edukacyjnych i musicalowych potrzeb. Zarówno ja, jak i zaproszeni przeze mnie jurorzy, pozostajemy do dyspozycji wszystkich zainteresowanych projektem. Trzymam kciuki za wszystkich uczestników i mocno dodaję Wam odwagi. Nie bójcie się dzielić swoim talentem. Nie dostaliście go po to, żeby zamykać się z nim w czterech ścianach swojego pokoju. Nawet w czasach globalnego odosobnienia!

Do zobaczenia na festiwalowej scenie!

Antoniusz Dietzius
Dyrektor Artystyczny
Art Bem Musical Festival 2021

Aktor, wokalista i reżyser. Od 12 lat kierownik artystyczny Śródmiejskiego Teatru Muzycznego w Warszawie. Kierownik artystyczny Fundacji Artystycznej Proscenium. Nagrodzony tytułem „Nieprzeciętny 2004” w ogólnopolskim plebiscycie Polskiego Radia. W swoim reżyserskim dorobku ma liczne spektakle autorskie, sceniczne projekty muzyczne czy inscenizacje tytułów klasyki repertuaru musicalowego, w produkcjach zarówno młodzieżowych jak i zawodowych. Zrealizował takie tytuły jak m.in. „Jesus Christ Superstar”, „Skrzypek na dachu”, „Miss Saigon”, „Footloose”, „Spamalot” czy nagradzane „Les Miserables”. Współpracował z Teatrem Miejskim w Lesznie, stołeczną Sceną Palladium czy Kinem Atlantic. Reżyser spektakli muzycznych w warszawskiej Scenie Relax: „Abonamentu na szczęście” oraz „Tajemnicy Tomka Sawyera” nominowanego do XV Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w kategorii „Najlepszy spektakl dla młodego widza w 2020 roku”. Kieruje artystycznie Teatrem Muzycznym Proscenium gdzie obecnie opracuje nad polską prapremierą pełnej wersji musicalu „Little Shop Of Horrors” Allana Menkena.

Jurorzy:

ANASTAZJA SIMIŃSKA

Aktorka musicalowa, wokalistka, trener wokalny. Od trzech lat asystentka w klasie śpiewu w Akademii Muzycznej w Gdańsku – specjalność musical.

Od pięciu lat związana z Teatrem Muzycznym Roma, gdzie zagrała tytułową Aidę, Dawn w „Waitress”, Lilu w „Przypadkach Robinsona Crusoe” oraz Nel w „Pilotach”. Jej najważniejsze role to również Wednesday Addams („Rodzina Addamsów”, Gliwicki Teatr Muzyczny, Teatr Syrena), Carmen Diaz („Fame”, Mazowiecki Teatr Muzyczny), Polly Baker („Crazy For You”, Opera na Zamku w Szczecinie). Występuje na stołecznej Scenie Relax w spektaklu „Abonament na szczęście”.  Współpracowała też
z Teatrem Muzycznym w Łodzi, Teatrem Miejskim w Lesznie, Teatrem Komedia w Warszawie (musical „Zorro”).

Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia artystyczne oraz finalistka plebiscytu Gazety Wyborczej w kategorii „Młody Twórca Kultury”. Laureatka festiwali w Polsce i za granicą (m.in. 3. miejsce na Międzynarodowym Festiwalu Anny German w Moskwie,
2. miejsce na Międzynarodowym Festiwalu „MY XXI” w Bułgarii, 2. miejsce na 50. Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie). Za dotychczasowe wybitne osiągnięcia została wyróżniona specjalnym rozdziałem w książce Jana Poprawy „Piosenka, rocznik kulturalny”, wydanej przez Muzeum Piosenki Polskiej w Opolu.

AGNIESZKA PRZEKUPIEŃ

Urodziła się w Zakopanem. Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Gdańsku (specjalność: musical)
oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (wydział polonistyki). Obecnie jest wykładowcą śpiewu
na Wydziale Sztuk Scenicznych w Katedrze Musicalu w Akademii Muzycznej w Łodzi.

Współpracuje z Teatrem Muzycznym Roma w Warszawie, Operą i Filharmonią Podlaską w Białymstoku, Teatrem Muzycznym w Gdyni, Teatrem Muzycznym w Łodzi, Teatrem Rampa na Targówku. Najważniejsze role to: Jenna („Waitress”), Amneris („Aida”), Ellen (Miss Saigon), Lara Guichard („Doktor Żywago”), Stephanie Mangano („Gorączka Sobotniej Nocy”), Fantyna („Les Misérables”), Maria Magdalena („Jesus Christ Superstar”), Roksana („Cyrano”), Maria Rainer („Dźwięki muzyki”), Amneris („Aida”). Współpracowała też z Teatrem Pieśń Kozła we Wrocławiu, gdzie występowała w spektaklu „Return to the Voice” jako dublerka Anny Marii Jopek. Laureatka Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury dla Najlepszej Wokalistki Musicalowej 2018
za rolę Lary Guichard w spektaklu „Doktor Żywago”, a ponadto laureatka wielu festiwali (m.in.: Pamiętajmy
o Osieckiej, Studencki Festiwal Piosenki w Krakowie, Przegląd Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu).

Od 2015 roku współpracuje z Piotrem Rubikiem w roli solistki. Nagrała z nim 2 płyty oraz wzięła udział
w 4 trasach koncertowych po USA i Kanadzie. Użyczyła swojego głosu w dubbingu Królowej Idunie w filmie „Kraina Lodu 2” (2019) oraz Mamie w filmie „Wyprawa na księżyc” (2020).

MACIEJ PAWLAK

Absolwent studiów drugiego stopnia w Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki  w Gdańsku (kierunek wokalistyka, specjalność musical) oraz w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (organizacja produkcji filmowej  i telewizyjnej). Debiutował w 2008 roku tytułową rolą w musicalu Pinokio w Gliwickim Teatrze Muzycznym. Na scenie GTM występował przez kolejną dekadę jako Rolf Gruber w „Dźwiękach Muzyki”, Lucas Beineke w „Rodzinie Addamsów”, Lizander w spektaklu tanecznym „I Have a Dream” oraz m. in. w spektaklach „Hair”, „High School Musical”, „Tarzan”, „Footloose”.  

Obecnie związany z: – Teatrem Muzycznym w Poznaniu: Pippin w musicalu „Pippin”, solista w koncercie „W Tonacji Życia”
z muzyką Johna Bucchino – Mazowieckim Teatrem Muzycznym: Nathan w „Thrill me” (także jako współautor koncepcji inscenizacyjnej)  – Teatrem Muzycznym w Łodzi: Chris w „Miss Saigon”, koncert „Magiczny Muzyczny”, „Prosimy nie wyrywać Foteli”, „Tadek na tropach Minotaura”, „Pretty Woman” (w przygotowaniu) – Teatrem Rampa w Warszawie: Judasz i Piotr w „Jesus Christ Superstar”, Kacper w „Rapsodii z Demonem”, Carlos w „Kobietach na skraju załamania nerwowego”, solista
w koncercie „Broadway Exclusive” – Teatrem Syrena w Warszawie: Lucas w „Rodzinie Addamsów”, Michael w „Czarownicach  
z Eastwick”. W Teatrze Rozrywki grał główną rolę Maxa Pollacka w musicalu „Our House”. W Krakowskim Teatrze Variété kreował rolę Emmetta Forresta – partnera tytułowej bohaterki w musicalu „Legalna Blondynka”. W 2021 r. wystąpił w głównej roli Jaśka
w „Posyłce” – słuchowisku i albumie koncepcyjnym autorstwa Tadeusza Kabicza i Szymona Sutora na podstawie pieśni Władysława Żeleńskiego. Jest też współautorem koncepcji albumu oraz poprowadził chór podczas nagrań studyjnych.  W 2020 r. otrzymał Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury dla najlepszego wokalisty musicalowego za rolę Pippina w Teatrze Muzycznym w Poznaniu.  

Od kilku lat angażuje się pedagogicznie w dziedzinie musicalu – prowadzi warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych na różnych poziomach zaawansowania. Dwukrotnie prowadził warsztaty musicalowe podczas międzynarodowego festiwalu International Students Week in Belgrade.

MARCIN FRANC

Aktor teatralny, filmowy, telewizyjny, dubbingowy i wokalista. W 2020 roku ukończył Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie (Wydział Aktorstwa Dramatycznego), wcześniej w 2015 wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki (specjalność: musical). Laureat Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w roku 2018/19.

Od marca 2021 można oglądać go w serialu „Stulecie Winnych” w roli Michała Juniora. Zagrał główną rolę w filmie produkcji polsko-kolumbijskiej „Kolej na miłość”. W 2018 kreował rolę Jana Torupa w spektaklu Teatru Telewizji „Lato”. Otrzymał za nią Honorową Nagrodę Aktorską na Festiwalu Dwa Teatry. W Teatrze Narodowym w Warszawie występował w gościnnym spektaklu „Lunapark”. Był polskim głosem (dialog i wokal) Jaskra w „Wiedźminie” produkcji Netflix, oraz Aladyna w filmie Disneya „Aladyn”.

Od 2017 związany z Teatrem Muzycznym ROMA w Warszawie gdzie gra w spektaklach „Waitress” jako Dr Pomatter, „Aida” – Radames, czy „Piloci” – Stefan. W Teatrze Muzycznym w Łodzi wciela się w tytułową postać Jezusa w spektaklu „Jesus Christ Superstar” oraz Chrisa w „Miss Saigon”. W teatrze Syrena występuje w musicalu „Next to Normal” w roli Gabe’a. Zagrał Olivera Barretta IV w musicalu „Love Story” w Nowym Teatrze w Słupsku. W Gliwickim Teatrze Muzycznym, grał w spektaklach „Rodzina Addamsów” – Lucas Beineke oraz „Dźwięki muzyki” – Rolf Gruber. Występował jako Nick Piazza w musicalu „Fame” i Che w koncertowej wersji musicalu „Evita” wystawianej w Akademii Muzycznej w Gdańsku. W spektaklu „Wonderful Town” w Filharmonii Bałtyckiej wcielił się w rolę Appopolusa. Koncertował również z Polską Orkiestrą Muzyki Filmowej. Laureat wielu festiwali wokalnych, przeglądów piosenki aktorskiej i poezji śpiewanej.